Sivut

sunnuntai 18. maaliskuuta 2018

Vege-elämä tulee pikkuhiljaa

Yksi hyvä ystäväni on ollut vegaani jo 20 vuotta ainakin. Häneen kun vuosia sitten tutustuin, tutustuin samalla myös uudelleen kasviksiin. Olen aina ennen ollut sekasyöjä nauttinut lihasta ja rasvasta. Pikkuhiljaa mitä enenmmän olen lukenut kasviksista ja lihasta sekä ravinnosta on tehnyt minut lähes kokonaan kasvissyöjäksi. Kasvismaidot ollut paljon kokelussa, ja olen itse tytkästynyt riisi-kookosjuomaan.

Vaikeinta tässä on ollut se, että molemmat lapseni rakastavat lihaa ylikaiken. Tänään tein tomaatti-pastaa maailman helpointa ja maistuvinta, mutta ennen olisin tehnyt lihan lisäksi. Jotenkin olen kasvanut niin, että ruoan kanssa on aina lihaa.

Olen aina ollut kova kokkaamaan, ruoanlaitto sekä leivonta on maailman parhainta terapiaa. Minulla on resetikirja johon lisään uusi juttuja :)

Koko viime viikon mun piti tehdä paahdettuja tomaatteja, maailman helpoin tehdä ja myös terveellistä jos ei uita niitä öljyssä, toki voinhan öljyn käyttää paistamiseen tai salaattikastikkeena.

4 kommenttia:

  1. Siis teitsä sit ollenkaan niitä paahdettuja tomaatteja, joita sun piti tehdä koko viime viikko. Laita kuva sit kun teet niitä ja ohjekin olis kiva saada. Haluaisin itsekin yrittää tehdä sellasii, ovat varmaan hyviä. Laita nyt jokin terveysruoka resepti, kun sä kuitenkin osaat kasvisruokaa tehä.

    VastaaPoista
  2. Käytän itse myös kookosmaitojuomia. Oletko kokeillut riisijuomista tehdä uunipuuroa?

    VastaaPoista
  3. Puurot ei ole suosittuja meillä.

    Mun aamupala koostuu näin

    mustikkakeittoa pari desiä ja päälle kaurahiutaleet suoraan paketista ja päälle kookosjuomaa. En siis tee niin että keitän puuroa enää, sitä on joskus aikoinaan riittävästi tehty joten ei maistu enää niin. Kaurahiutaleet on ainut hiilari jota tällä hetkellä käytän.

    Nyt on tomaatit uunissa tunnin, ja sit jätän ne yöksi uunin jälkilämpöön, aamulla ovat valmiina.

    VastaaPoista
  4. Tein kerran lasagnea soijajuomasta ja oli parempaa niin. Lisäks kasvislasagne on paljon parenpaa kuin tavallinen.

    VastaaPoista

Laitathan vain asiallisia viestejä.